Cel mai bun indicator pentru retail. Vânzările pe metru pătrat sunt de 2.500 € în România şi Polonia, cele mai mici din Europa. Cehia şi Ungaria stau mai bine
România se află, alături de Polonia şi Bulgaria, la coada clasamentului european în ceea ce priveşte vânzările pe metru pătrat în retail, cu o medie de sub 2.500 de euro, de circa două ori mai puţin decât în Italia sau Franţa, arată datele companiei de cercetare de piaţă GfK. Cifrele ilustrează pe de-o parte puterea de cumpărare mică de pe piaţa locală. Pe de altă parte, arată şi cât de important este preţul pentru consumatorii din anumite ţări.
România nu este la coada clasamentului european doar în ceea ce priveşte încasările pe metru pătrat în retail, ci şi în ceea ce priveşte salariul mediu net. Cu nici 500 de euro net pe lună, un român câştigă al doilea cel mai mic salariu din UE, după cel din Bulgaria. În Germania spre exemplu salariul mediu net este de 5-6 ori mai mare. Astfel, puterea de cumpărare a consumatorilor locali este printre cele mai mici.
Acesta este unul dintre principalele motive pentru care vânzările per metru pătrat sunt sub 2.500 de euro, cele mai mici din Europa. Cifra de afaceri este pe metru pătrat şi se referă la suprafaţa de vânzare, nu la suprafaţa totală a magazinelor. Media este făcută pe mai multe formate de comerţ, de la alimentar la modă sau cosmetice. Sunt incluse toate tipurile de comerţ care se găsesc într-un centru comercial.
Deşi salariile sunt printre cele mai mici din UE, preţurile sunt de multe ori aliniate celor din Vest, cel puţin în cazul unor unor produse de larg consum alimentare sau nealimentare şi mai ales în cazul hainelor. Un raport al biroului de statistică Eurostat a arătat că în cazul alimentelor de bază însă, preţurile din România sunt cu 38% sub media ţărilor UE. Piaţa locală ocupă penultimul loc, fiind urmată de Polonia.
Sursa zf.ro
Lasă un răspuns
Vrei sa te alaturi discutiei?Lasa comentariul tau !