Articole

Amazon ar putea cumpăra Carrefour. Ce s-a întâmplat cu lanţul de magazine preluat luna trecută de gigantul comerţului online

Grupul francez Carrefour, lider şi în retailul din România, ar putea fi cumpărat de gigantul american Amazon, cea mai mare companie de comerţ online din lume, controlată de miliardarul Jeff Bezos. Cel puţin acesta este zvonul care circulă în rândul investitorilor şi traderilor de pe bursa de la Paris. Amazon nu ar fi la prima achiziţie de acest gen. Compania a finalizat, în luna august, preluarea lanţului american de magazine alimentare bio Whole Foods Market.

Acţiunile Carrefour au închis, marţi, în creştere cu 3,45% pe bursa de la Paris, la 17,09 euro, datorită zvonurilor privind interesul Amazon pentru companie. Miercuri, acţiunile retailerului francez erau în scădere cu 0,6%, în timp ce indicele principal CAC 40 al pieţei afişează o creştere de 0,35%.

Cotaţia bursieră a Carrefour este în scădere cu peste 16% din 31 august, după ce compania a avertizat investitorii cu privire la ratarea estimărilor privind vânzările şi profitul pentru acest an.

Amazon a avut anul trecut venituri de 136 miliarde de dolari, în timp ce încasările Carrefour au totalizat 103 miliarde de euro.

Contactaţi marţi de Reuters, reprezentanţii Carrefour au afirmat că nu fac comentarii asupra zvonurilor care circulă în piaţă.

Într-o analiză publicată în luna iunie, bancherii de la Societe Generale erau de părere că retailerul francez s-ar putea număra printre lanţurile de magazine luate în vizor de Amazon pentru extinderea în Europa. Alţi candidaţi ar fi lanţul francez de hipermarketuri Casino şi retaielrul britanic WM Morrison.

Amazon a finalizat, în luna august, preluarea Whole Foods Market, lanţ de magazine american specializat în alimente sănătoase, într-o tranzacţie de 13,7 miliarde de dolari. Afacerea a lansat o undă de şoc în industria de retail.

Compania de comerţ online fondată de Jeff Bezos are un palmares impresionant în spate în ceea ce priveşte atingerea obiectivelor pe care şi le propune. După ce a ajuns să domine comerţul online, Amazon a inventat o nouă piaţă prin lansarea Kindle şi, mai recent, s-a impus în domeniul asistenţilor virtuali prin Amazon Alexa.

Evoluţia acţiunilor Amazon în ultimii 10 ani este grăitoare: de la sub 100 de dolari în 2007 la aproape 1.000 de dolari astăzi, compania de comerţ online a ajuns să aibă o capitalizare de piaţă aproape dublă faţă de Wal-Mart, cel mai mare retailer (tradiţional) din lume. Deşi acţiunile Wal-Mart s-au dublat ca valoare în ultimii 10 ani, urcând de la 40 de dolari la 80 de dolari, performanţa pare anemică în comparaţie cu ascensiunea Amazon.

La sfârşitul lunii august, în prima zi după finalizarea tranzacţiei pentru preluarea Whole Foods, magazinele companiei aveau la vânzare produse electronice Amazon, precum difuzoarele smart Echo şi Dot, iar preţurile la alimente erau reduse cu până la 43% faţă de ziua anterioară.

În România, Grupul Carrefour numără 303 de magazine, dintre care 32 hipermarketuri, 218 supermarketuri, 52 magazine de proximitate şi un magazin online. Compania anunţa, anul trecut, că a depăşit cifra de 16.000 de angajaţi în România.

 

Sursa Economica

Există trei tipuri de cumpărători: nomadul, jucătorul și negustorul

Un studiu arată că există trei tipuri care reprezintă comportamentul consumatorului: nomadul, jucătorul și negustorul, iar mai mult de jumătate din cei chestionați (52%) doresc oferte personalizate în magazin, pe baza datelor personale din contul lor de fidelitate la magazin, în timp ce 82% vor să aibă posibilitatea de a returna o achiziție online.

Oracle a anunțat constatările din acest an ale unui studiu global care a cuprins evaluarea a 15.607 de consumatori din patru regiuni principale: EMEA (Franța, Germania, Italia, India, Spania, Suedia, Regatul Unit), NA (Canada, SUA), LAD (Brazilia, Chile, Columbia, Mexic) și JAPAC (Australia, China) pentru a identifica preferințele și atitudinile lor cu privire la comerțul cu amănuntul, scrie News.ro.

Pe fundalul unui peisaj al comerțului remodelat în mod radical de inovațiile digitale, din raport reies trei macro tendințe la nivel global în ceea ce privește comportamentul consumatorilor: un consumator total omnichannel, care profită de un mix de puncte de angajament digitale și fizice; un cumpărător experimentat, care caută experiențe comerciale noi, inovatoare și bazate pe tehnologie și un vânător care ține seama de preț, mereu în căutarea celui mai bun raport calitate-preț,
arată raportul, intitulat ”Comerțul cu amănuntul în 4 dimensiuni: Să înțelegem comportamentul consumatorului într-o eră a relativității”.

 

Pentru a echilibra aceste tendințe comportamentale și a reuși să ajungă la acești consumatori, mărcile trebuie să genereze inovații pe trei fronturi.

Ray Carlin, vicepreședinte senior și director general al Oracle Retail.

Nomadul este un cumpărător agil, care nu este loial unei mărci sau unui canal și care va analiza mai multe opțiuni de a studia și de a localiza produsele înainte de a cumpăra. Din studiu a reieșit că 42% dintre consumatorii din această categorie cumpără acum atât online, cât și din magazin în fiecare săptămână, iar 73% vor să returneze cumpărăturile online la un magazin cu amănuntul. În același timp, 55% vor să verifice stocul produselor pe mobil în timp ce se află în magazin.

Jucătorul folosește tehnologia pentru a-și conduce și a-și direcționa experiența de cumpărare și caută mărci care reinventează călătoria cumpărătorului. Un procent de 44% dintre familii au menționat că vânzătorii virtuali sunt importanți, 35% sunt favorabili ideii de livrare aproape în timp real prin drone sau mașini fără șofer.

Pentru genul negustor, comportamentul de cumpărare este dirijat de fiorul câștigului și de reduceri. În această categorie, 65% spun că ofertele și promoțiile personalizate sunt cele mai importante pentru ei, iar 50% doresc oferte în timp real în mediul online, în funcție de ce anume vizitează în acel moment.

Consumatorii au evidențiat în mod clar rolul tehnologiei în stabilirea de noi standarde globale în comunitatea comerțului cu amănuntul. Printre acestea se numără așteptări comune cu privire la retururi și la livrare, dorința de plăți mobile prin autoservire și oportunități de personalizare.

Pe măsură ce consumatorii confirmă aceste tendințe prin comportamente de cumpărare, infrastructura în cloud va juca un rol și mai important, permițând un ritm de inovare mai rapid și dând posibilitatea comunității de comercianți cu amănuntul să țină pasul cu așteptările și cu experiențele existente.

Jeff Warren, vicepreședinte strategie Oracle Retail.

 

Sursa Profit.ro, News.ro

Cum arată piața angajărilor în prima jumătate a anului

În topul celor mai râvnite locuri de muncă în prima jumătate a anului 2017 se află cele din industria retail. Astfel cei mai mulți românii au aplicat pe poziţiile deschise pe domeniul vânzări, urmat de administrativ – resurse umane dar și în industria auto. În ceea  ce privește deficitul de personal, cele mai mari probleme le întâmpina în continuare sectoarele IT, inginerie și financiar.

În prima parte a anului firmele din România au căutat să angajeze peste 220.000 de persoane. Astfel în topul primelor 10 domenii în care angajatorii au căutat personal în primul semestru al acestui an include alimentaţie/HoReCa – cu peste 4.300 de anunţuri de angajare, IT Software – 3.690 de anunţuri, construcţii/instalaţii – 3.480 de anunţuri, transport/distribuţie – 3.350 de anunţuri, relaţii clienţi/call center – 2.770 anunţuri, inginerie – 2.760 anunţuri şi domeniul auto – 2.210 de anunţuri de angajare, potrivit eJobs.

Cei mai mulţi candidaţi s-au orientat către companiile din domeniul retail, aproximativ 90 000, 55 000 de candidati pe zona de resurse umane- administrativ și 25 000 în industria auto.

Prima jumătate a acestui an a fost foarte bună pentru cei care au căutat un nou job, numărul anunţurilor de recrutare depăşind atât nivelurile înregistrate în anii anteriori crizei economice (2007/2008), cât şi pe cele din perioada recentă.

Astfel, s-a observat o creştere de peste 35% a numărului de locuri de muncă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar deficitul de personal continuă să fie o problemă în aproape toate domeniile, dar mai ales în sectoare precum IT, inginerie şi financiar’, a declarat Bogdan Badea, head of Sales eJobs Group.

Cele mai multe locuri de muncă disponibile în primele şase luni ale anului au fost în Bucureşti, unde companiile au publicat aproape 32.000 de anunţuri de recrutare.

Capitala este urmată de Cluj-Napoca, unde companiile care angajează prin intermediul platformei eJobs.ro au avut aproape 6.500 de anunţuri, şi de Braşov şi Timişoara, care au înregistrat un număr similar de anunţuri, puţin peste 3.500. În clasament urmează Iaşi, cu circa 3.300 de anunţuri publicate de angajatorii din zonă.

Următoarele cinci oraşe din top 10 cele mai atractive din punct de vedere al locurilor de muncă disponibile au fost, în primul semestru din 2017, Oradea (1.870 de anunţuri), Constanţa (1.830 de anunţuri), Sibiu (1.630), Arad (1.300) şi Ploieşti (1.270).

Sursa startupcafe.ro

Cel mai bun indicator pentru retail. Vânzările pe metru pătrat sunt de 2.500 € în România şi Polonia, cele mai mici din Europa. Cehia şi Ungaria stau mai bine

România se află, alături de Polonia şi Bulgaria, la coada clasamentului european în ceea ce priveşte vânzările pe metru pătrat în retail, cu o medie de sub 2.500 de euro, de circa două ori mai puţin decât în Italia sau Franţa, arată datele companiei de cercetare de piaţă GfK. Cifrele ilustrează pe de-o parte puterea de cumpărare mică de pe piaţa locală. Pe de altă parte, arată şi cât de important este preţul pentru consumatorii din anumite ţări.

România nu este la coada clasa­men­tului european doar în ceea ce priveşte încasările pe me­tru pătrat în retail, ci şi în ceea ce priveşte salariul mediu net. Cu nici 500 de euro net pe lună, un român câştigă al doilea cel mai mic salariu din UE, după cel din Bulgaria. În Germania spre exemplu salariul mediu net este de 5-6 ori mai mare. Astfel, puterea de cumpărare a consu­matorilor locali este printre cele mai mici.

Acesta este unul dintre principalele motive pentru care vânzările per metru pătrat sunt sub 2.500 de euro, cele mai mici din Europa. Cifra de afaceri este pe metru pătrat şi se referă la suprafaţa de vânzare, nu la su­pra­faţa totală a magazinelor. Media este făcu­tă pe mai multe formate de comerţ, de la ali­mentar la modă sau cosmetice. Sunt incluse toate tipurile de comerţ care se găsesc într-un centru comercial.

Deşi salariile sunt printre cele mai mici din UE, preţurile sunt de multe ori aliniate celor din Vest, cel puţin în cazul unor unor pro­duse de larg consum alimentare sau ne­ali­mentare şi mai ales în cazul hainelor. Un raport al biroului de statistică Eurostat a ară­tat că în cazul alimentelor de bază însă, pre­ţurile din România sunt cu 38% sub media ţărilor UE. Piaţa locală ocupă penul­ti­mul loc, fiind urmată de Polonia.

Sursa zf.ro