Articole

Se pregătesc salariile home-made

Parlamentul va dezbate activitatea de tele-muncă. Cresc şansele persoanelor cu dizabilităţi pe piaţa muncii

 

Actul normativ iniţiat de Guvern (9 august, 2017)  are ca scop flexibilizarea şi adaptarea relaţiilor de muncă la realităţile socio-economice actuale, în raport cu evoluţia dinamică a pieţei muncii, urmând să ofere avantaje atât salariatului, cât şi angajatorului. Concret, pentru angajator, se vor reduce costurile cu închirierea spaţiilor, utilităţile, consumul de carburant şi parcul auto.

În ceea ce-l priveşte pe salariat, acesta va elimina consumul de bani şi de timp cu deplasarea de la şi până la sediul angajatorului, va avea libertatea alegerii locului de muncă şi valorificării timpului de lucru, optimizându-şi, astfel, raportul între viaţa profesională şi cea personală.

Nu în ultimul rând, prin introducerea acestei noi forme de organizare a muncii şi îndeplinire a sarcinilor, vor creşte şansele persoanelor  cu dizabilităţi pe piaţa muncii. Trebuie menţionat faptul că prevederile prezentei legi se aplică angajatorilor, salariaţilor şi reprezentanţilor salariaţilor, reglementaţi conform prevederilor art.108-110 din Legea nr. 53/2003 din Codul Muncii.

 

În prezent, domeniul raporturilor de muncă, modul în care se efectuează controlul aplicării reglementărilor din domeniul raporturilor de muncă, precum şi jurisdicţia muncii sunt reglementate prin Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Un element obligatoriu al contractului individual de muncă îl constituie locul muncii. Potrivit Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, prin loc de muncă se înţelege locul destinat să cuprindă posturi de lucru, situat în clădirile întreprinderii şi/sau unităţii, inclusiv orice alt loc din aria întreprinderii şi/sau unităţii la care lucrătorul are acces în cadrul desfăşurării activităţii.

Codul muncii prevede şi posibilitatea de a lucra de acasă cu contract de muncă la domiciliu. Principala particularitate a acestui contract de muncă este că atribuţiile de serviciu se execută la domiciliul salariatului, locul muncii fiind în această situaţie domiciliul acestuia.

 

Contextul european

În contextul strategiei europene pentru ocuparea forţei de muncă, Consiliul UE a invitat partenerii sociali să negocieze contracte care să ajute la modernizarea organizării pieţei muncii, incluzând aranjamente de muncă flexibile, cu scopul de a oferi productivitate şi competitivitate angajamentelor şi pentru a realiza un echilibru între flexibilitate şi securitate.

În acest sens, în anul 2002, la Bruxelles a fost încheiat între partenerii sociali un acord-cadru european privind teleworking-ul sau tele-munca.

Ţinând cont de modernizarea pieţei muncii la nivel european şi Programul de Guvernare 2017-2020, la capitolul ”Politici publice în domeniul muncii şi justiţiei sociale”, secţiunea ”Sprijin pentru familii şi copii”, face referire la ”încurajarea încheierii de contracte de muncă cu timp flexibil şi a tele-muncii pentru părinţi”.

 

Sursa Curieriul Național

Cum arată piața angajărilor în prima jumătate a anului

În topul celor mai râvnite locuri de muncă în prima jumătate a anului 2017 se află cele din industria retail. Astfel cei mai mulți românii au aplicat pe poziţiile deschise pe domeniul vânzări, urmat de administrativ – resurse umane dar și în industria auto. În ceea  ce privește deficitul de personal, cele mai mari probleme le întâmpina în continuare sectoarele IT, inginerie și financiar.

În prima parte a anului firmele din România au căutat să angajeze peste 220.000 de persoane. Astfel în topul primelor 10 domenii în care angajatorii au căutat personal în primul semestru al acestui an include alimentaţie/HoReCa – cu peste 4.300 de anunţuri de angajare, IT Software – 3.690 de anunţuri, construcţii/instalaţii – 3.480 de anunţuri, transport/distribuţie – 3.350 de anunţuri, relaţii clienţi/call center – 2.770 anunţuri, inginerie – 2.760 anunţuri şi domeniul auto – 2.210 de anunţuri de angajare, potrivit eJobs.

Cei mai mulţi candidaţi s-au orientat către companiile din domeniul retail, aproximativ 90 000, 55 000 de candidati pe zona de resurse umane- administrativ și 25 000 în industria auto.

Prima jumătate a acestui an a fost foarte bună pentru cei care au căutat un nou job, numărul anunţurilor de recrutare depăşind atât nivelurile înregistrate în anii anteriori crizei economice (2007/2008), cât şi pe cele din perioada recentă.

Astfel, s-a observat o creştere de peste 35% a numărului de locuri de muncă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar deficitul de personal continuă să fie o problemă în aproape toate domeniile, dar mai ales în sectoare precum IT, inginerie şi financiar’, a declarat Bogdan Badea, head of Sales eJobs Group.

Cele mai multe locuri de muncă disponibile în primele şase luni ale anului au fost în Bucureşti, unde companiile au publicat aproape 32.000 de anunţuri de recrutare.

Capitala este urmată de Cluj-Napoca, unde companiile care angajează prin intermediul platformei eJobs.ro au avut aproape 6.500 de anunţuri, şi de Braşov şi Timişoara, care au înregistrat un număr similar de anunţuri, puţin peste 3.500. În clasament urmează Iaşi, cu circa 3.300 de anunţuri publicate de angajatorii din zonă.

Următoarele cinci oraşe din top 10 cele mai atractive din punct de vedere al locurilor de muncă disponibile au fost, în primul semestru din 2017, Oradea (1.870 de anunţuri), Constanţa (1.830 de anunţuri), Sibiu (1.630), Arad (1.300) şi Ploieşti (1.270).

Sursa startupcafe.ro

Top tendinte in recrutare: Tot mai putini candidati. Ce buget au companiile pentru a-si cauta angajati

Peste 85% dintre companii sustin ca este tot mai greu sa gaseasca candidatii potriviti, in timp ce aceia care isi cauta un loc de munca spun ca este foarte greu sa isi gaseasca un job pe masura asteptarilor, arata un studiu realizat de platforma Smartdreamers.

Studiul mai arata ca:

  • 68,47% dintre companii au o pagina de cariere, iar procesul de aplicare dureaza aproximativ 5 minute in aproape 63% dintre cazuri
  • 71,59% dintre candidati folosesc un smartphone sau alt dispozitiv mobil atunci cand cauta un job, insa doar
  • 54,5% aplica de pe un astfel de device
  • 55,8% dintre companii au un buget de recrutare clar stabilit, iar in cazul a 62,9% bugetul este de maximum 1.300 euro

Top tendinte pe piata muncii

Gasirea unor candidati potriviti este principala problema a recrutorilor, iar calitatea aplicarilor se regaseste in topul provocarilor pentru urmatorii 5 ani.

Dintre companiile respondente, 62,16% au un departament de HR format din 1 pana la 3 persoane. Totodata, in cazul a 24,32% dintre companii, departamentul de resurse umane depaseste 6 membri.

Deficit de personal calificat

Este dificil sa gasesti candidatii potriviti in situatia actuala a pietei muncii? Un procent foarte mare, de 85,49%, au raspuns afirmativ la aceasta intrebare.

Ce parere au candidatii? Cat de greu gasesc acestia un job?

Aproape 79% dintre respondenti au spus ca in actuala piata a muncii, isi gasesc cu greu un job adaptat experientei profesionale adunate, potrvit Smartdreamers. Printre motivele care genereaza aceasta situatie, in opinia candidatilor, se numara:

  • pierderea interesului dupa lipsa de feedback din partea companiilor (50,16%),
  • joburi nepotrivite si irelevante primite de la platformele online de recrutare (48,03%)
  • un numar insuficient de joburi adaptate experientei candidatilor (45,57%).

Sunt eficiente canalele clasice de recrutare in gasirea angajatilor?

Din statistica generala, reiese ca 62,16% dintre companii considera ca fiind eficiente canalele clasice de recrutare. In ceea ce priveste aspectul financiar, 74,77% dintre recrutori spun ca firma din care fac parte foloseste eficient si economic aceste mijloace.

32% dintre companii nu au o pagina de cariere.

Procesul de aplicare – criteriul cel mai important pentru candidati

Intr-o proportie de 63% recrutorii afirma ca procesul de creare a unui cont de utilizator si aplicarea la o pozitie nu dureaza mai mult de 5 minute. Restul raspunsurilor se indreapta catre 16% pentru o durata medie de 10 minute, iar 7% afirma ca durata este de aproximativ 15 minute.

Surprinzator, 14% dintre recrutorii companiilor nu stiu exact cat dureaza procesul de aplicare pe propria pagina de cariere.

Tot la capitolul legat de pagina de cariere, realizatorii studiului i-au intrebat pe recrutori ce elemente considera ca ar trebui schimbate pentru a atrage mai multi aplicanti. Un continut atractiv si design-ul paginii au obtinut cele mai mari procente in cadrul raspunsurilor. Alte aspecte luate in calcul de catre recrutori sunt claritatea informatiilor si functionalitatea cat mai simpla in procesul de recrutare.

Candidatii cauta joburi pe mobil, dar aplica de pe PC. Prima intrebare a fost legata de utilizarea unui smartphone/tableta/iPad in cautarea unui job. 71,59% dintre respondenti au raspuns afirmativ si folosesc astfel de device-uri atunci cand cauta un nou loc de munca. Din pacate, cel mai probabil greutatea in procesul de aplicare ii face pe multi dintre cei care utilizeaza dispozitive mobile sa nu aplice de pe aceste device-uri, preferand mai degraba un PC/laptop.

54,05% considera ca brandul de angajator este unul competitiv

La capitolul Employer Branding, procentele celor care considera ca firma din care fac parte este competitiva ca angajator pe piata muncii si al celor care nu cred acest lucru, sunt aproximativ egale. 54,05% au raspuns „Da” la aceasta intrebare, restul considerand ca nu sunt competitivi in ceea ce priveste brandul de angajator.

Care sunt functiile care au nevoie de imbunatatiri pentru ca imaginea companiei sa creasca in fata candidatilor?

Articolele despre companie si testimonialele din partea angajatilor au adunat raspunsurile a 57,41% dintre respondenti. Intr-o masura aproape egala, cei care au raspuns studiului nostru afirma ca elementele vizuale atractive sunt foarte importante (50% dintre raspunsuri). Pe lista functiilor care necesita imbunatatiri se mai numara si o pagina de cariere simpla si eficienta, care sa permita utilizarea facila de catre aplicant.

Cercetarea a fost facuta pe 111 companii si 788 de candidati pentru a identifica perspectiva asupra acestor variabile.

Sursa startupcafe.ro