Articole

Cum arată piața angajărilor în prima jumătate a anului

În topul celor mai râvnite locuri de muncă în prima jumătate a anului 2017 se află cele din industria retail. Astfel cei mai mulți românii au aplicat pe poziţiile deschise pe domeniul vânzări, urmat de administrativ – resurse umane dar și în industria auto. În ceea  ce privește deficitul de personal, cele mai mari probleme le întâmpina în continuare sectoarele IT, inginerie și financiar.

În prima parte a anului firmele din România au căutat să angajeze peste 220.000 de persoane. Astfel în topul primelor 10 domenii în care angajatorii au căutat personal în primul semestru al acestui an include alimentaţie/HoReCa – cu peste 4.300 de anunţuri de angajare, IT Software – 3.690 de anunţuri, construcţii/instalaţii – 3.480 de anunţuri, transport/distribuţie – 3.350 de anunţuri, relaţii clienţi/call center – 2.770 anunţuri, inginerie – 2.760 anunţuri şi domeniul auto – 2.210 de anunţuri de angajare, potrivit eJobs.

Cei mai mulţi candidaţi s-au orientat către companiile din domeniul retail, aproximativ 90 000, 55 000 de candidati pe zona de resurse umane- administrativ și 25 000 în industria auto.

Prima jumătate a acestui an a fost foarte bună pentru cei care au căutat un nou job, numărul anunţurilor de recrutare depăşind atât nivelurile înregistrate în anii anteriori crizei economice (2007/2008), cât şi pe cele din perioada recentă.

Astfel, s-a observat o creştere de peste 35% a numărului de locuri de muncă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar deficitul de personal continuă să fie o problemă în aproape toate domeniile, dar mai ales în sectoare precum IT, inginerie şi financiar’, a declarat Bogdan Badea, head of Sales eJobs Group.

Cele mai multe locuri de muncă disponibile în primele şase luni ale anului au fost în Bucureşti, unde companiile au publicat aproape 32.000 de anunţuri de recrutare.

Capitala este urmată de Cluj-Napoca, unde companiile care angajează prin intermediul platformei eJobs.ro au avut aproape 6.500 de anunţuri, şi de Braşov şi Timişoara, care au înregistrat un număr similar de anunţuri, puţin peste 3.500. În clasament urmează Iaşi, cu circa 3.300 de anunţuri publicate de angajatorii din zonă.

Următoarele cinci oraşe din top 10 cele mai atractive din punct de vedere al locurilor de muncă disponibile au fost, în primul semestru din 2017, Oradea (1.870 de anunţuri), Constanţa (1.830 de anunţuri), Sibiu (1.630), Arad (1.300) şi Ploieşti (1.270).

Sursa startupcafe.ro

Românii lasă aproape 4 miliarde de lei pe an în cafenele şi baruri

Starbucks este lider, cu afaceri de 76 mil. lei în 2016, în creştere cu 40% faţă de anul anterior. 

Brandul american Starbucks a terminat anul trecut cu afaceri de 76,5 mil. lei în România, marcând o creştere de aproape 40% faţă de anul anterior. Lanţul cuprinde aproape 30 de unităţi şi are o cotă de 2% pe piaţa locală a barurilor şi cafenelelor, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.

„Grupul Amrest (care deţine franciza Starbucks în România – n.red.) a fost liderul pieţei de cafenele şi baruri din România în 2016, cu o cotă de piaţă în valoare de 2%. Popularitatea brandului în rândul consumatorilor de toate vârstele şi expansiunea bran­dului în oraşele mari din ţară au contribuit la consolidarea aces­tei poziţii“, spun analiştii Euro­monitor.

În România, brandul american de cafenele este prezent de circa un deceniu, fiind deţinut de-a lungul timpului de mai mulţi acţionari. Începând cu primă­vara anului 2015 franciza Starbucks în România şi Bulgaria se află în portofoliul gru­pului polonez Amrest. Starbucks este liderul pieţei din România de mai mulţi ani, însă odată cu expansiunea rapidă îşi creşte şi cota de piaţă. Piaţa cafenelelor şi ba­rurilor din România este unul dintre cele mai fragmentate sectoare din eco­nomie.

„Piaţa de cafenele şi ba­ruri este aşteptată să crească în ur­mătorii ani. Creşterea PIB-ului se va re­flecta în portofelul consuma­torilor atât dato­rită creşterii salariului mi­nim, cât şi a celui mediu“, potrivit Euro­mo­nitor.

Sursa zf.ro

Românii cumpără online de pe telefon mai mult decât anul trecut. Câţi bani cheltuie şi pe ce

Românii au făcut cumpărături online de pe telefon cu 64% mai mult decât anul trecut. Valoarea medie a unei tranzacţii pe mobil în primele 6 luni a fost de 40 de euro, similară cu cea din 2016, potrivit 2Performant Network. Iată în ce domenii se fac cele mai scumpe tranzacţii online.

2Performant Network (fosta 2Parale Afiliere) a generat în intervalul ianuarie-iunie 2017 peste 410.000 de vânzări online pentru magazinele din reţea, în valoare totală de 19 milioane de euro (inclusiv TVA) – o creştere de 40% faţă de primul semestru de anul trecut.

Conform raportului 2Performant realizat pe primele 6 luni din 2017, cele mai scumpe tranzacţii online se fac în Turism (vacanţe sau bilete de avion), urmate de achiziţiile din industria de Electronice şi Calculatoare.

Top achiziţii medii online 2017 (valorile includ TVA):

  1. Turism (inclusiv ticketing) 268 euro
  2. Electronice şi Calculatoare 175 euro
  3. Produse pentru Copii 66 euro
  4. Fashion 45 euro

Din totalul tranzacţiilor online din România, 41% au fost realizate pe dispozitive mobile – în creştere semnificativă faţă de ponderea de 25% aferenta primului semestru din 2016.

“În Bulgaria (a doua piaţă în care activează 2Performant – din 2011) ponderea tranzacţiilor pe mobil este de 32%, însă dat fiind că viteza de creştere este mult mai mare (78% anual) ne aşteptam ca în 2018 cifrele din aceste 2 pieţe să se egalizeze” a declarat Bogdan Aron, CPO 2Performant Network SA.

Şi valorile medii per vânzare în Bulgaria sunt ceva mai mici decât cele din România, media fiind de 36 de euro la nivelul întregii pieţe, cele pe mobil situându-se la 30 de euro per tranzacţie.

Sursa startupcafe.ro