Soluția găsită de un retailer pentru vânzarea de legume românești, 100% naturale

Retailerul Carrefour a devenit membru fondator al unei cooperative agricole în România. Compania promite legume proaspete, direct de la producători, pe tot parcursul unui an.

De câte ori pe săptămână mergi la piaţă? ”O dată, cel mult de două ori”, este răspunsul cel mai des întâlnit. Iar când nu ai timp de piaţă, îţi doreşti să găseşti totul laolaltă, adunat într-un singur loc: ”legume, fructe şi.. restul ”. Din comoditate sau din lipsă de timp, deseori sărim peste ”a face piaţa”, sintagmă pe care, odată cu expasiunea marilor retaileri, am înlocuit-o cu ”hai la supermarket”. Tocmai pe această viteză în care se imparte timpul alocat cumpărăturilor au mizat companiile cu sute de magazine deschise în România. Cu de toate. Cu tot cu ”piaţă”, amenajată separat, cu legume şi fructe, cantităţi mult mai mari aduse din import decât de la producătorii locali.

Odată cu Legea nr. 321/2009, care îi obligă pe comercianţii cu cifră de afaceri mai mare de 2 milioane de euro să aloce minim 51% din spaţiul disponibil la rafturile cu alimente proaspete (fructe, legume, carne, lactate, ouă) acelor produse aduse pe lanţul scurt de aprovizionare, strategia acestora s-a schimbat radical. Balanţa se înclină acum către produsele locale, toţi marii retaileri gen Carrefour, Auchan, Kaufland, Mega Image, Profi sau Lidl reorganizându-se către această direcţie.

Cumva, Carrefour România (cu 290 de magazine) a luat-o înaintea acestei legi, gândind un proiect cu mult înainte de apariţia ei. Cu alte cuvinte, ceea ce retailerul promova acum patru ani a trecut anul acesta la un nou nivel. Francezii au devenit, în premieră pentru toate ţările unde au magazine, fondatorii unei cooperative agricole în România, împreună au alţi patru producători locali. Este vorba despre”Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăşti”, pe care au lansat-o, oficial, săptămâna trecută.

”În urmă cu patru ani, am demarat un proiect prin care îi invitam pe producătorii locali să vină la standurile amenajate în magazinele noastre, să se înscrie şi să devină furnizorii noştri. Am făcut lucrul acesta doi ani la rând şi, astfel, am reuşit să înscriem 1.200 de producători mici şi medii, din care 360 ne-au devenit furnizori. Noi importăm doar produsele pe care nu le găsim în România”, detaliază Andreea Mihai, director de Marketing & Comunicare Carrefour România.

Cooperativa se află la mai puţin de 30 de km de Bucureşti, în comuna Vărăşti, judeţul Giurgiu, şi însumează 60 de hectare de teren (din care 15 hectare de solarii), cu o producţie anuală de 5.000 de tone de legume, adunate de la 80 de familii de agricultori. Ce garantează aceste familii? Gustul natural al legumelor, fără produse ”hibrid” şi alte ”bazaconii”. De altfel, însuşi Jean Baptiste Dernoncourt, CEO Carrefour România, spune că, prima oară când a venit în ţara noastră, a rămas uimit de gustul nealterat al unei roşii, iar localitatea Vărăşti a fost aleasă şi datorită ”bazinului legumicol recunoscut în zonă”.

Sursa capital.ro

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Vrei sa te alaturi discutiei?
Lasa comentariul tau !

Lasă un răspuns