Taxi Fabricat in Buzau

Taximetriștii din Buzău nu sunt uniți într-un sindicat, însă au voci capabile să vină cu inițiative ce ar putea îmbunătăți activitatea de profil și, totodată, să vină în sprijinul clienților. Una dintre ele este cea a lui Daniel Ungureanu, tânărul taximetrist care a redactat un document aproape cât un proiect de hotărâre privind stațiile și activitatea șoferilor.

Potrivit materialului, unii dintre taximetriștii buzoieni și-ar dori ca edilii să țină seama de propunerile lor, mai ales că Primăria tocmai a lansat în dezbatere publică un proiect de hotârâre  privind reglementarea activității de transport public de persoane în regim taxi.

În materialul trimis redacției noastre se propune relocarea unor stații, cum ar fi cea de pe Unirii Sud – Restaurant Buzău, acolo unde taximetriștii sunt nevoiți uneori să întoarcă pe linia continuă, dar și înființarea unor noi, de pildă în Zona Industrială, acolo unde, în prezent, taxiurile nu au un spațiu de așteptare.

Iată, mai jos, „propunerile si sugestiile privind proiectul de hotarare nr. 59 din 27.02.2017 pentru modificarea HCL nr 72/2008 privind reglementarea activitatii de transport public in regim de taxi sau inchiriere precum si de dispecerat taxi in municipiul Buzau” redactate de taximetristul Daniel Ungureanu:

  1. Statia de la Unirii Nord bl. 25 sa fie mutata vizavi, cu fata spre giratoriu sa putem pleca civilizat spre toate directiile, iar primul loc sa fie in fata la Tessence Pub (aceasta modificare ar veni si in sprijinul clientilor – cei de la carrefour vor veni pe jos in statie, cei din pub au taxi in fata, dar si in sprijinul soferilor – putem pleca usor si la bordura si la comenzi in toate directiile, fara a incalca regulile de circulatie, momentan fiind nevoiti ca la anumite comenzi sa intoarcem in semafor unde avem intoarcerea interzisa).
  2. Statia de la Unirii Sud zona Restaurant Buzau sa fie mutata vizavi, (e aceeasi situatie ca la Unirii Nord, de multe ori suntem nevoiti sa intoarcem pe linia dubla continua).
  3. Este necesara o statie de 5-6 locuri in zona industriala (sa nu mai facem km in gol pana in oras si inapoi cand luam comenzi in zona, cart. Mihai Viteazu si Posta, plus ca venim si in sprijinul clientilor reducand timpul de sosire la comanda). Propunem ca statia sa se infiinteze in zona magazinului Triton la intrarea in cartierul Mihai Viteazu (intersectia str. Aleea Industriilor cu str. Aurel Vlaicu).
  4. O statie de 5-6 locuri e necesara si in zona patinuarului, tinand cont ca se vor construi hipermarketurile Lidl si Kaufland.
  5. La Bistro Jr. ar trebui mutata statia vizavi, pe partea cu restaurantul pentru a nu mai obliga clientii sa traverseze neregulamentar,
  6. Statia din cart. Dorobanti – bl. B14-B15 sa fie mutată vizavi cu față catre strada Columbelor ca sa putem pleca in toate directiile fara a stanjeni traficul ( 99 la % din comenzi te obligă sa întorci pe trecerea de pietoni când ești primul la comanda) .
  7. Statia din fata garii sa fie amenajata ca masinile sa parcheze in coloana ( nu ca acum, in spic, sa te oblige sa incurci traficul cu manevre cand te muți spre primul loc).
  8. Statia din G. Bastan la poarta 2 a Spitalului Judetean sa fie desfiintata pentru ca nu este folosita, este mereu blocata de alte masini si e inutila tinand cont ca exista statie pe Bd. Stadionului in fata Spitalului Judetean.
  9. Statia din N. Balcescu de la Scoala 1 sa fie desfiintata pentru ca nu este folosita si oricum este mereu blocata de alte masini.
  10. Statia din centru bl. PTTR sa fie reamenajata, scoasa acea bordure care obliga clientii sa urce in prima masina, iar masinile sa parcheze in coloana, pe un rand, (pentru a nu stanjeni traficul cand masinile sunt mutate) . Propunem ca statia sa inceapa de pe Ostrovului din apropierea giratoriului de la tribunal si sa continue dupa colt, spre Aleea Trandafirilor (dupa modelul celei de la Restaurant Miorita, str. Tunel – str.Independentei).
  11. Tinand cont ca nr. de locuitori ai municipiului Buzău conform Recensământului populaţiei din anul 2011 este de 115.494 , iar conform statisticilor numarul locuitorilor a fost in continua scadere din 2011 pana in 2017 (in prezent estimandu-se sub 100.000 de locuitori), se pot retrage chiar si 100 de autorizatii, (numarul de 4 la 1000 de locuitori prevazut in legea 38/2003 fiind cel maximal, nu cel obligatoriu)
  12. Consideram ca tariful maximal de 2,5 lei / km stabilit in 2008 nu mai este de actualitate in 2017 (pentru ca nu acopera cheltuielile deoarece pretul combustibililor s-a dublat, pretul pieselor a crescut, pretul la manopera a crescut, pretul RCA este crescut cu peste 200 %, salariul minim a crescut cu peste 50%, taxele catre bugetul de stat sunt procente din salariul minim pe economie, strazile orasului sunt degradate si uzura este mare etc…), si propunem ajustarea tarifului maximal de distanta – cuprins in H.C.L. 72/2008, Capitolul II, Art. 16, alineatul (3) – in functie de indicele de inflatie, conform legii.
  13. Tinand cont de faptul ca dispecerizarea este OBLIGATORIE si toate dispeceratele din oras obliga illegal transportatorii sa practice aceleasi tarife (respectiv 2 lei ziua si 2,2 lei noaptea, tarife care nu au fost calculate legal,  in baza fiselor de fundamentare a tarifelor si structura pe elemente de cheltuieli, cum este normal si legal) si ca tarifele actuale au dus la degradarea serviciului de taximetrie si la ruinarea acestuia (din aceste tarife transportatorii nu isi permit sa intretina sau sa schimbe masinile pentru a oferi un serviciu de calitate) propunem intrarea in legalitate a dispeceratelor si stabilirea tarifelor de distanta (zi, noapte, exterior) conform ordinului ANRSC   Nr. 243 din 3 decembrie 2007 privind aprobarea Normelor metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru serviciile de transport public local de persoane, bunuri ori marfuri in regim de taxi (ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE COMUNITARE DE UTILITATI PUBLICE, ACT PUBLICAT IN MONITORUL OFICIAL  NR. 851 din 12 decembrie 2007).

Conform legii, tariful de distanta  la un dispecerat reprezinta suma medie (rezultata din structura pe elemente de cheltuieli)  a tuturor transportatorilor deserviti de acel dispecerat si daca tariful o sa fie calculat in acest mod LEGAL, o sa intre si dispeceratele In concurenta. Mai dorim ca pentru tariful de noapte sa se tina cont de reglementarea din codul muncii care spune ca cei care lucreaza de noapte beneficiaza de un spor de 25%, deci tariful de noapte trebuie sa fie cu 25% mai mare fata de cel de zi.  Tariful extra urban (care la noi lipseste), in mod normal si legal, trebuie sa fie cu MINIM 50% mai mare fata de cel de zi.

Speram ca veti lua in considerare si propunerile noastre (ale transportatorilor autorizati), enumerate mai sus, pentru ca noi sa putem oferi servicii de calitate si pentru o mai buna desfasurare a activitatii de taximetrie in Orasul Buzau.”, a scris taximetristul, care speră acum să fie primit în audiență de responsabilii din Primărie.

 

Sursa: Reporter Buzoian

587 vizite totale, 3 vizite astazi